Nuff Head

28 September 2010

DAP Hanya Berminat Gugat SUPP

SIBU, 28 Sept (Bernama) -- Masyarakat Cina harus mempertimbangkan secara serius sekiranya mereka masih mahukan Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) untuk terus mewakili mereka pada pilihan raya negeri akan datang.

Menteri Alam Sekitar dan Kerajaan Tempatan Negeri Datuk Sri Wong Soon Koh berkata ini kerana negeri itu mempunyai 26 kumpulan yang berlainan kaum tidak seperti di tiga negeri yang dikuasai pembangkang iaitu Selangor, Perak dan Pulau Pinang, hanya terdapat tiga kaum.

"DAP hanya berminat untuk melemahkan kedudukan SUPP di dalam kerajaan kerana ia adalah sebahagian daripada dasar reformasi parti itu.

"Sekiranya parti itu berjaya menguasai semua kerusi SUPP, ia tidak akan berjaya melaksanakan dasar reformasinya untuk mengambil alih kerajaan," katanya kepada pemberita pada majlis makan malam anjuran Persatuan Penjaja Pasar Central Sibu sempena Festival Kuih Bulan di sini malam Isnin.

Wong yang juga Pengerusi SUPP cawangan Sibu berkata rakyat tidak mudah diperdayakan dan membuat keputusan yang salah pada pilihan raya negeri akan datang.

Terdahulu dalam ucapannya, Wong meminta penjaja di kawasan itu agar bekerjasama dengan Majlis Perbandaran Sibu (SMC) dan berunding dengan SMC sekiranya terdapat sebarang masalah.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...