Nuff Head

29 September 2010

Hasil Makmal NKRA Dipamer Di Kuching Hari Ini

KUCHING, 28 Sept (Bernama) -- Hasil daripada makmal Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) yang diadakan pada pertengahan tahun ini akan dipamer kepada awam di Sarawak semasa Hari Terbuka Program Transformasi Ekonomi (ETP) di sini pada Isnin.

Pengarah Bersekutu Unit Komunikasi ETP, Ku Kok Peng berkata Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (Pemandu) yang mengenal pasti 12 NKRA menerusi siri bengkel dan makmal telah merangka strategi kukuh, rancangan dan inisiatif untuk merubah negara kepada ekonomi berpendapatan tinggi.

"Hari Terbuka tersebut akan menyatakan keputusan kerjasama ini dengan sektor swasta kepada komuniti perniagaan dan awam," katanya pada majlis penerangan dan makan malam untuk para editor media di sini malam Selasa.

Beliau berkata Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud akan merasmikam acara ETP tersebut yang akan turut dihadiri Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan Ketua Pegawai Eksekutif Pemandu, Datuk Seri Idris Jala.

Hari Terbuka itu akan bermula di Kuala Lumpur pada 21 Sept dan akan turut diadakan di Kota Kinabalu pada 7 Okt.

Ku berkata makmal NKRA berkenaan melibatkan lebih 500 peserta daripada lebih 200 syarikat swasta, kementerian, agensi dan badan selia dan badan bukan kerajaan.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...