Nuff Head

07 Mei 2010

Pelajar Sekolah Pembeli Utama Kondom

Hebat! berita ini saya kutip dari akbar utama di negeri Sarawak The Borneo Post. Bagaimana pula tentang seks bebas, Pil hayal dan Arak dikalangan muda-mudi Islam yang sedang marak di Bandaraya Kuching. Ironisnya akan ada pihak tertentu yang mahu menafikan hal begini.

KUCHING: Para pelajar sekolah menengah rendah merupakan golongan utama pembeli kondom di sebuah kedai serbaneka di bandar raya ini.Pendedahan ini dilakukan oleh seorang pekerja di kedai tersebut, semalam. 

Pekerja wanita yang enggan disiarkan namanya, memberitahu dia tidak dapat menolak pembelian daripada para pelajar. Menurut beliau, ini disebabkan kerajaan tidak mempunyai larangan penjualan terhadap mereka yang bawah umur atau pelajar sekolah.

“Berbeza dengan penjualan rokok kerana saya dapat mengatakan tidak kerana ia adalah salah di bawah undang-undang negara ini untuk menjual rokok kepada mereka dalam lingkungan bawah umur,” katanya.

Malah, para pelajar katanya, tanpa segan silu bertanya jenis kondom terbaik. Menurut beliau, mudah untuk dia mengecam pembeli merupakan pelajar bawah umur kerana dia sering ternampak mereka memakai pakaian seragam pada hari-hari persekolahan.

“Mereka memakai seluar panjang berwarna hijau gelap dengan beg sandang di bahu. “Pada hujung minggu lazimnya mereka dalam keadaan mabuk datang ke sini untuk membeli kondom,” katanya. Mengenai jenama yang sering dibeli di kalangan pelajar, dia memberitahu mereka lazimnya membeli jenama murah yang dalam lingkungan RM4.

Bagaimanapun, Utusan Borneo tidak dibenarkan mengambil gambar jenis-jenis kondom yang terdapat di kedai tersebut.

3 ulasan:

  1. menarik.. :D

    BalasPadam
  2. satu gegala yang kurang sihat dan harus ada tindakan segera dari pihak KPM.

    BalasPadam
  3. nemiak knek tok eh. serba serbi jak sidak tauk. dolok2 kmk org time gik bok masok skolah menengah ne ada berolah camya gilak. dedek gik skolah rendah.

    knek tok, sekolah rendah gik dh mcm2 kes. iskkk

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...