Nuff Head

05 Mac 2011

TANDA PENDUDUK KERDAU TERIMA ANWAR!

Semalam Anwar , ketika berkempen telah disambut di Jengka 22, bukan dengan taburan bunga tetapi dengan taburan BUNTOT_BUNTOT ayam.!!






Lepas itu penghinaan kedua pula adalah ketika Anwar menuduh Pemimpin BN mengamalkan budaya rasuah! lalu didedah oleh Umi Hafilda , masa itu berceramah tak jauh dari tempat Anwar berceramah .Umi mendedahkan semasa 13 tahun Anwar menjadi Menteri Kewangan semua ahli Keluarganya(Anwar) menjadi jutawan dan ekonomi Malaysia pada masa itu merudum dan negara kita hampir-hampir bangkrap!

Dan dalam kempen PR di Kerdau ini , PR hebat memainkan isu kenaikan barang dan jika PR menakluk Putra Jaya mereka terus menurunkan harga minyak serta merta.Janji apakah ini!mampukah janji ini ditunai?tanpa menidakkan ekonomi dunia.

Ternyata benar kata KM Sarawak pembangkang ini mampu menjanjikan bulan demi untuk kemenangan!

Disini lagi anwar ditolak apatahlagi di Sarawak!!

Berikut penjelasan TPM mengenai isu kenaikan harga barang, projek mega



04/03/2011 7:03pm

Muhyiddin perjelas isu kenaikan harga barang, projek mega

TEMERLOH 4 Mac - Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kenaikan harga barangan tertentu ketika ini yang dijadikan modal pihak pembangkang dalam kempen politik mereka sebenarnya adalah isu yang berkaitan dengan senario politik dan ekonomi di seluruh dunia.

Beliau berkata, kenaikan harga barangan tertentu bukanlah disebabkan kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) sewenang-wenangnya bertindak demikian, sebaliknya ia berkaitan dengan kenaikan kos dan kekurangan bekalan akibat bencana alam di negara-negara tertentu.

"Situasi ini (kenaikan harga barang) ini berlaku di seluruh dunia, mengikut badan-badan ekonomi antarabangsa, harga makanan akan terus meningkat dalam tempoh setahun dua ini,” katanya ketika berucap pada majlis ramah mesra bersama penduduk Kampung Badok, dekat sini, hari ini.

Beliau berkata krisis politik di Timur Tengah juga menyebabkan kenaikan harga minyak yang secara langsung mempengaruhi kos pengangkutan dan pengeluaran makanan dunia. - Bernama

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...