Nuff Head

09 Mac 2011

PANAS !! : 1001 MACAM ISU KONVENSYEN BN SARAWAK!


Istihar Perang habis-habisan Kepada Penghasut dan Pembangkang






Wakil Pemuda Pbb Berucap : Wan Hamzah Wan Paie pecetus kontrovesi?


Ini merupakan pandangan santai ak mengenai isu Kenapa KP PBB tak berucap masa Konvensyen BN baru baru ini oleh pihak pembangkang maupun dalam parti kompenen sendiri.

Ianya merupakan empowerment dan peluang yang diberi kepada pemuda yang lain untuk berucap.

ak tidak melihat batang tubuh yang berucap pada hari itu tetapi isi ucapan yang diucap beliau adalah dari pergerakan pemuda PBB Sarawak.

Menurut sumber dipercayai , perbincangan telah diadakan sebelum hari konvensyen, seramai 17 org exco pemuda dari pesaka dan bumi berbincang berkenaan isi ucapan dan siapa yang ditugaskan untuk memberi ucapan.

Sekarang , marilah kita lihat secara hikmah , kita harus berasa bersyukur kerana pemimpin sebegini memberi ruang dan peluang kepada pemuda untuk berucap sebegini. Bukan kah pemuda sentiasa melaungkan bahawa pendekatan cara baru hendaklah dipekenalkan agar lebih ramai golongan belia minat untuk masuk pemuda ? bukan kah ini cara-cara baru??

ak juga tertarik dengan ucapan penggulungan CM yg acknowledge bahawa PBB sentiasa melatih pelapis-pelapis, bila di sebut pelapis tak semestinya untuk jadi YB sahaja. Kita harus bersyukur kerana mutu kualiti pemuda pbb dapatt kta ketengahkan

Kalau lihat secara kufur nikmat, memanglah 1001 mcm isu, tetapi ak yakin niat ikhlas dan jujur tanpa niat menjejaskan siapa-siapapun - itulah niat pemuda.

Wahai Allah kami mohon penyatuan hati dan berbaik sangka demi menegakkan Agama , Bangsa dan Negara kami.

8 ulasan:

  1. kami tidak berminat dengan persengketaan dalam parti,kami lebih berminat mematahkan hujah-hujah pembangkang yang tidak berhenti-henti memainkan isu sensitif.

    BalasPadam
  2. Aku undi Pembangkang tahun ni. Aku TAk suka Taib. Lama sudah berkuasa.

    BalasPadam
  3. paloi kau ya! minat mematah hujah 2 luar konon!tapi dalaman tak diatur ,itu seumpama masaalah anai anai membiak dalam rumah tak minat dihapuskan tapi renovate rumah besar-besaran...satu hari rumah yang tersegam indah akan roboh tiba-tiba lai.

    BalasPadam
  4. kerajaan umpama kedai runcit10 Mac 2011 pada 9:01 PG

    aku pun samalah aku tak nak joit cni taun ni aku nak joint hpa laaaaa..
    cni terlalu lama laa....

    BalasPadam
  5. aku tak nak shoping di ting-ting taun ni aku nak shoping ke emat taun ni.

    BalasPadam
  6. TAHNIAH YB Fadilah as Ketua Pemuda PBB kerana membawa Transformasi dalam Pergerakan Pemuda ( Bukannya kontroversi tapi tronsformasi )...namun masih ada yang shock atas transformasi ini itulah sebabnya belum dapat menerima perubahan dalam gerak kerja pemuda..Tahniah Pemuda PBB!!!

    BalasPadam
  7. Suatu kelainan , Tahniah Pemuda PBB!
    Bagi yang belum berpeluang berucap bersabar jika panjang umur mana tau u dipilih berucap next convn bn.

    BalasPadam
  8. yb apa dianuk sik pande melawan!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...