Nuff Head

12 Mac 2011

MAUT BN SWK ! : BARU TUNJUK BUKTI RAMPASAN TANAH NCR!!(DIKEMASKINI)

Nampaknya PKR yang MAUT di Sarawak! Dengan cara begini....

Sumber kutipan dari : Utusan Borneo

Baru tunjuk bukti isu berkaitan rampasan tanah NCR (Tajuk Akhbar)

KUCHING: Ketua Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sarawak Baru Bian semalam mengadakan sidang media di Mahkamah Lama, Tebingan Kuching bagi menunjukkan bukti isu berkaitan rampasan tanah Hak Adat Bumiputera (NCR) yang mahu didebatnya dengan Ketua Menteri Pehin Sri Abdul Taib Mahmud.

Beliau menyatakan bahawa beliau akan mengemukakan lebih banyak lagi bukti tentang isu tersebut sehingga Ketua Menteri sendiri menyahut cabaran untuk berdebat dengannya.

Hah mana dia buktinya?

“Saya masih memberi Ketua Menteri (Taib) ruang untuk menyahut cabaran debat saya bila-bila masa sebelum menjelang pilihan raya negeri akan datang,” katanya.

Tambahnya, beliau akan terus mengemukakan bukti secara terbuka kepada orang awam jika perdebatan itu tidak diterima.

Ooo masih simpan bukti lagi atau belum ada bukti lagiii.....baguslah tu.. ada masa spin lagi !?

Jelasnya, bukti pertama yang dipetiknya melalui Rajah Sarawak Ke-2, Sir Charles Brooke semasa perhimpunan Dewan Undangan Negeri pada 1915 berhubung undang-undang tanah NCR.


Wah, sebab sungguh Baru Bian ini yang bukan sahaja bercita-cita hendak menjadi Ketua Menteri Sarawak malah mahu rakyat Sarawak menganggap dirinya sebagai ‘Rajah Brooke’ atau lebih tepat lagi Raja Beruk.

Kesimpulannya, Baru Bian juga bercita-cita seperti Rajah Brooke yang bukan sahaja memperdayakan rakyat Sarawak dan pembesar Sarawak bahkan merampas Sarawak daripada kaum pribumi Sarawak. Itulah yang cuba digambarkan Baru Bian dan pemimpin-pemimpin tertinggi PKR Sarawak. (wirakenyalang)

“Walapun tempoh yang saya berikan kepada beliau iaitu selama 14 hari sudah tamat, namun beliau masih berpeluang menyahut cabaran debat saya itu,” katanya.

Janganlah Sombong sangat ..Biarlah kita berpada-pada . Sekolah rendah dan menengah kita dulu dan anak-anak kita sekarang kat mana ya ? tajaan siapa ?

Perpaduan kita di Sarawak sangat kukuh dengan pelbagai kaum jika dibanding dengan di Semenanjung Msia.

PKR tu parti SM, tak da kah parti Sarawak??

Dalam sidang media yang dihadiri lebih 20 ahli PKR yang diadakannya semalam, lebih 50 anggota polis turut berkawal untuk memastikan tiada kejadian yang tidak diingini berlaku di situ.

“Saya terkejut melihat ramai anggota polis di sini tetapi saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak polis kerana sudi datang supaya keselamatan orang awam dapat dijaga,” kata Baru ketika ditanya berhubung perkara itu.


Heehehe mana ada orang awam hadir ,lengang jee depan mahkamah ? macam tak minat jee orang Kuching nak dengar.....

Sebelum ini, beliau menolak untuk berdebat dengan Penasihat Khas di Pejabat Ketua Menteri Tan Sri Datuk Amar Adenan Satem kerana tetap dengan pendiriannya mahu berdebat dengan Ketua Menteri.

Kalau nak reveal kebenaran dengan siapa-siapa pun boleh debat bro..dengan budak kampong macam i pun boleh.... hisehmen! Sekurang-kurangnya i tak charge 30%. setiap kemenangan. : )

Sebenarnya ini disifatkan sebagai sekadar mencari jalan keluar daripada berdebat dengan Penasihat Khas di Pejabat Ketua Menteri Tan Sri Datuk Amar Adenan Satem merupakan seorang ahli politik yang berpengalaman memandangkan telah berhujah dengan ahli-ahli pembangkang sejak lebih 30 tahun lalu.Nak maju takut berdepan dengan Adenan. Nak undur, malu dengan ahli-ahli PKR dan rakyat kerana beliaulah yang membuat cabaran tersebut (Pengerusi Kelab Penyokong Barisan Nasional (BN) Abdul Karim Rahman Hamzah)

Anda mungkin juga meminati:

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...