Nuff Head

14 Mac 2011

PROMOSI BUKU "JINGGAY" GIAT DI MIRI!

PKR, PAS mulai mengorak langkah raih sokongan rakyat Miri

Posted on March 14, 2011, Monday

Persoalannya , macam mana nak menyakini rakyat Sarawak ?

Pemimpin terbesar masih turun nait "court" wakil rakyat ditangkap

berzina dan berkhalwat ...fening juga kepala dibuat dibuatnya .

Demonstrasi jalanan dibuat sana-sini...

Ini bukan budaya rakyat Sarawak!

Kutuk mengutuk hebat dilancarkan.

Pucuk Pemimpin kita dituduh macam-macam .

Yang aneh dan peliknya CM tidak pernah pun membalas dengan menuduh atau menamakan anwar sebagai ALJUBURI , PELIWAT TEGAR ,KAKI BURIT DAN MACAM-MACAM.....

Beliau tetap menghormati musuh-musuh politik beliau...

Dengar cerita beliau tak da musuh peribadi ....lagi pihak PR pening kepala........

fikir fikir lah ciri-ciri pemimpin yang kita nak pimpin kita...



MIRI: Meskipun tarikh pilihan raya Sarawak belum diketahui, Pakatan Rakyat terdiri daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Islam SeMalaysia (PAS) Miri sudah mula mengorak langkah meraih sokongan rakyat.

SOKONGAN KAMI UNTUK PERUBAHAN: Zuraida (berdiri kanan) dan Teo (berdiri dua kanan) menemui orang ramai bagi meraih sokongan penduduk di Miri semalam.

Kehadiran Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin dari Pakatan Rakyat di Miri telah jelas membuktikan bahawa Pakatan Rakyat telah memulakan langkah untuk cuba meraih sokongan penduduk Miri.

Zuraida yang merupakan Ketua Wanita Keadilan Pusat ditemani Pengerusi PKR Cawangan Miri, Dr Teo Yu Kheng telah menemui penduduk sekitar Jalan Persiaran Kabur di sini bagi mendengar masalah rakyat.

Menurut Zuraida, sekiranya kerajaan Pakatan Rakyat (PR) ditubuhkan di Sarawak, pihaknya akan merealisasi pembaharuan dan perubahan dalam semua aspek pengurusan, ekonomi dan pendidikan dalam tempoh 100 hari.

“Saya mendapat jemputan dari PKR Miri untuk membantu mereka memperkuatkan jentera pilihan raya PKR seterusnya membantu mereka mendapatkan sokongan daripada penduduk setempat,” katanya ketika ditemui semalam.

Pada masa sama katanya, PKR juga akan menubuhkan Sayap Wanita masing-masing di kawasan Miri, Baram dan Sibuti bagi memperkuatkan kedudukan PKR secara menyeluruh di Miri.

“Kita sememangnya mempunyai Sayap Wanita sebelum ini namun ia hanya cawangan sahaja, kali ini kita akan menaiktaraf Sayap Wanita PKR bagi memperkukuhkan kedudukan wanita dalam PKR,” ujarnya.

Beliau turut yakin bahawa sokongan penduduk terhadap parti itu menjelang pilihan raya akan datang akan membawa pembaharuan secara menyeluruh kepada Sarawak.

Dalam pada itu, antara janji PR sekiranya diberi mandat rakyat untuk mentadbir Sarawak ialah memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan menyediakan perkhidmatan internet percuma.

Selain itu, PR juga berjanji akan menaikkan royalti minyak kepada Sabah, Sarawak, Terengganu dan Kelantan kepada 20 peratus.

Utusan Borneo turut dimaklumkan bahawa Parti Islam Semalaysia (PAS) Miri semalam turut mengadakan perjumpaan bersama rakyat di Tamu Muhibbah Miri bagi meraih sokongan penduduk setempat.

utusan Borneo.



1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...