Nuff Head

10 Mac 2011

Pemuda PBB berpecah belah?

Tajuk di atas hanyalah harapan orang yang mempunyai agenda tersendiri dan mahukan perpecahan di dalam Pemuda PBB.Namun sebaliknya telah berlaku kerana orang yang tulus ikhlas korbankan diri dan memperjuangkan hak rakyat untuk agama dan bangsa akan di lindungi oleh ALLAH s.w.t.


Tahniah kepada Pemuda PBB kerana dapat melahirkan pemuda yang bijak berucap.Dalam konvokesyan yang lalu KP iaitu YB Datuk Fadillah telah memberi laluan kepada AMT Permuda iaitu saudara Wan Hamzah Wan Piee untuk berucap selaku wakil dari Pemuda setelah berbincang dengan exco pemuda.



YB Datuk Fadillah telah memberi peluang kepada pemimpin muda untuk tampil ke hadapan kerana bukanlah satu kesalahan yang melanggar etika parti. Malah PBB tidak pernah menghalang dan menyekat sesiapa pun untuk menonjol sebagai pemimpin masa depan kita.Inilah semangat berpasukan yang di terapkan oleh KP PBB.



Walaupun kedengaran suara-suara tidak puas hati berkenaan orang yang di pilih berucap bagi ki itu hanya fitnah oleh orang-orang yang suka melihat pemuda PBB bergolak.Biarlah mereka dengan persipsi dan pekakkan telinga wahai YB Datuk Fadillah.Pada waktu begini isu-isu yang kecil ini letaklah ketepi,ada lagi isu yang lebih mustahak iaitu PRN yang akan datang.

Waktu itu nanti kita dapat melihat siapa yang benar-benar bekerja untuk parti dan siapa yang hanya gunakan parti untuk diri sendiri.

Fakta penglibatan politik Wan Hamzah dalam PBB.Lulusan dari Universiti Islam Antarabangsa(UIA) dalam bidang Pengajian Islam.Mempunyai syarikat kontraktor berstatus kelas A.Menjadi Ketua Pemuda Demak Laut semenjak tahun 2002 dan berjaya mengekalkan jawatan sebagai Ketua pemuda Demak laut selama 4 penggal berturut turut sehingga kini, bahkan beliau adalah satu satunya Ketua pemuda di bahagian Kuching yang berjaya mengekalkan jawatan beliau sehingga kini.Beliau berjaya mendapat undi tertinggi sebanyak 203 undi sewaktu konvensyen PBB 2010 yang lalu dan sekarang menjadi Ketua pemuda PBB Zon Kuching.

1 ulasan:

  1. idoooop PBB! awas, ada maki hamun menanti tuan, kerana tulis pasal datuk fadillah...haha

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...