Nuff Head

01 Februari 2011

Syarikat motor akan sponsor kempen Anwar di Sarawak

Sahabat-sahabat saya di Indonesia gemar bermain dengan sindiran ini, “maling teriak maling”. yang memaksudkan seorang pencuri pun boleh meneriakkan “hei kamu pencuri..!!!. hal sebegini memang benar terjadi dalam kehidupan biasa, bukan suatu yang langka atau ganjil.

Penipu pun boleh teriak,"Hoi penipu!, bapa parti kroni pun tak segan-segan mempersoal, berbahas, berdebat serta berpidato mengatakan orang lain mengamal kronisme. Walaupun tembolok diri membusung dengan hasil kroni.

Belum pun PKR memenangi pilihan raya atau memegang kuasa di bumi Sarawak, tapi kroni Anwar sudah tersedia untuk membiaya segala kemudahan untuk Anwar berkempen di Sarawak. Apatah lagi kalau PKR sudah menguasai Sarawak, mulut-mulut kroni sudah pun ternganga menanti segala suapan dan imbuhan.

Dikabarkan sebuah syarikat motor (motor company) di Kuching memberi dana untuk kempen Anwar dan PKR, kehadiran Anwar ke Sarawak sempena Tahun Baru Cina serta makan minum akan dibiayai sepenuhnya oleh syarikat tersebut. Itulah perjuagan untuk mengenyangkan rakyat Sarawak.
Saya ada bukti...kata bang Nuar
(photo credit to link)
Ramai yang cuba menafikan, kononnya pergerakan Anwar dan PKR tidak dibiayai oleh sesiapa, kerana duit Anwar dan PKR memang turun dari langit sejak dulu. Berkat doa, maki hamun serta fatwa tok guru PAS.

Seorang guru di Serian, sampai sekarang percaya Anwar Ibrahim cuma ada kereta proton saga model 1987. “Rumah Anwar cuma rumah sewa” kata cikgu tersebut meyakinkan saya. Kesian...memang ‘lebam’ juga kepala hotak orang Sarawak kena spin Bang Nuar…kah kah..


Apapun, Saya ucap selamat datang untuk Anwar, selamat menikmati hasil simpati dan sedekah para kroni. Kalau dah menang nanti, jangan lupa kasi kenyang sama kroni.

Alahhh…macam dulu-dulu, lapan tahun sebagai menteri kewangan, takkan tak faham…


p/s: cuma Chong Chieng Jen takda' kroni...hidoooppp chong!

1 ulasan:

  1. Penulis blogg yang bodoh tahap gaban. Macamlah BN takda kroni. Kata anwar pula. Bodo. Taib mahmud kaya raya ko tak cakap. Dari mana datang duit. Kalau Anwar duit diberi ayah pin pun aku percaya. Kalau duit Taib datang dari merompak mencuri daripada rakyat lagilah aku percaya 110 percen.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...